Ježíšek letos nadělí tisíce voucherů!

22.12.2014 13:47

Největší předvánoční nákupní horečka je podle Davida Antiće, předsedy Asociace portálů hromadného nakupování (APHN), prý už sice za námi. Přesto se slevové servery připravují ještě na jeden velký nápor nakupujících, a to přímo na Štědrý den. „Stalo se už tradicí, že spousta zákazníků nákup dárků stále odsouvá, až nakonec volí jednu ze dvou možných alternativ. Buď svým blízkým darují peníze, nebo voucher na odběr zboží. Ten se v posledních letech pod stromečkem vyskytuje čím dál častěji.“ Konstatuje David Antić.

 

Tomáš Filip ze slevového portálu berslevu.cz k tomu dodává, že „V posledních letech jsou jedním z nejoblíbenějších vánočních dárků zážitky. Koneckonců let balonem, masáž, lyžařský zájezd nebo kulinářský kurz lze pod stromeček nadělit především formu voucheru, takže nikdo ani nepozná, že jste dárek koupili a vytiskli doslova pár minut předtím, než zazvonil Ježíšek.“

Tablety i zážitky se slevou jsou letošním hitem

Největšího zájmu se u nakupujících těší výše jmenované zážitky společně s elektronikou. Letos se ve velkém prodávají opět tablety, flashky a už několikátou sezónu se drží na špici zájmu také fotokalendáře. Velmi oblíbené jsou i lyžařské zájezdy, wellness víkendy nebo posezení v luxusní restauraci. „Lidé si už zvykli nakupovat hromadně a s výraznou slevou. Díky tomu si pak jako dárek raději vybírají původně dražší zboží nebo službu, za které by normálně zaplatili řádově desítky procent navíc.“ Říká David Antić z APHN.

Vánoční nákupy začaly už v polovině října

Sezona předvánočních nákupů každoročně trochu kolísá v čase. „Letos jsme zaznamenali prudký nárůst objednávek v polovině října, kdy se nám počet obchodů zdvojnásobil, tento trend pak vyvrcholil na přelomu listopadu a prosince, tehdy se prodeje ocitly až na trojnásobku našich běžných prodejů.“ Shrnuje průběh letošních předvánočních nákupů Tomáš Filip a dodává, že průměrná objednávka učiněná na portálu berslevu.cz dosahuje částky kolem 720 Kč. Zajímavé také je, že poptávka po zboží nebo službách pro děti, muže nebo ženy je poměrně vyrovnaná.

 

Nakupování vévodí úterý

Ze statistických dat vyplývá, že nejčastěji svůj nákup realizují lidé v úterý, hodně oblíbené jsou však také čtvrtky a neděle. V tyto tři dny bývá učiněno nejvíce objednávek. „Naším typickým zákazníkem je žena mezi 25 a 35 lety, která hledá kvalitní služby nebo zboží se slevou. Ušetřit tak může zhruba 61 % z původní ceny, což je pro řadu zákazníků velmi lákavé. Sledujeme, jak se po prvních a leckdy velmi opatrných zkušenostech s portálem hromadného nakupování naši zákazníci rádi vracejí a poté se už nebojí zakoupit i dražší věci.“ Konstatuje Tomáš Filip a dodává, že předvánoční nákupy obvykle nebývají tím pravým obdobím, kdy zákazníci zkouší uskutečnit svůj první nákup přes slevový portál.

 

Zdroj: Asociace portálů hromadného nakupování - www.nakupujemehromadne.cz a www.berslevu.cz